B2B-yrityksen ainoa pitkäaikainen kilpailuetu on BRÄNDI!

Oletko koskaan miettinyt, että miksi toiset yritykset myyvät ratkaisujaan, vaikka henkilöstö vaihtuu ja talous sakkaa?
Kysymys on siitä, että yrityksen brändi, tunnettuus ja sen mielikuva asiakkaiden silmissä on oikeasti laadukas - jopa ainoa vaihtoehto ongelmien tai haasteiden korjaamiseen.

Tekninen etu saadaan kyllä kiinni, mutta brändiä ei.

Kopiointi on taidetta. Ei aina tarvitse olla ensimmäinen, joka keksii ratkaisun ongelmaan. Useimmiten riittää, että teet vain jonkun asian paremmin kuin nykyiset tekijät.

Brändi ja siitä muodostuvat mielikuvat ovat sen sijaan kopioimattomia. Niitä ei toinen yritys voi onnistuneesti kopioida. Ja hyvä niin!

Senpä takia jokaisen yrityksen tulisi miettiä, että mitä he haluavat olla, kenelle, miksi ja miten. Se, että luodaan brändi, joka jaksaa kiinnostaa vuodesta toiseen, on kilpailuetu, jota ei pahinkaan kilpailija pysty oikeasti kopioimaan.

Brändimarkkinointi ei saa olla B2B:ssä kirosana.

Jos olet ostamassa ratkaisua, ostatko ratkaisun mieluummin tutulta ja luotettavalta yritykseltä vai tuntemattomammalta yritykseltä?

Lähtökohtaisesti aina, ja erityisesti yritystoiminnassa, attribuutit "tuttu" ja "luotettava" ovat äärimmäisen merkityksellisiä, koska ostaja ei halua tehdä virhettä. Virhettä, joka voi pahimmassa tapauksessa vesittää yrityksen liiketoiminnan ja ostopäätöksen tehneen ihmisen uran.

Se, että yrityksesi on kohderyhmänsä päättäjien keskuudessa tuttu, luotettava ja kiinnostava, on kaiken myynnin pohja.

Brändimarkkinointia tulee aina ennen liidigenerointia.

Tehokas markkinointi on pitkää ja lyhyttä peliä.

Vaikka brändi on ainoa pitkäaikainen kilpailuetu myynnissä, on siltikin selvää, ettei bisnestä voida pyörittää pelkällä pitkällä pelillä - lyhyttäkin peliä tarvitaan.

Lyhyt peli, joka monesti tarkoittaa markkinoinnin puolella liidigenerointia tai myynnin puolella henkilökohtaista myyntityötä, on tärkeä osa toimivaa liiketoimintaa.

Pitää aina muistaa, ettei palkkoja makseta pyhällä hengellä, vaan myynnistä saaduilla kassavirroilla.

Markkinointi on todella laaja peli ja harvoin se toimii, kun kaikki paukut laitetaan vain yhteen koriin tai näkemykseen.

Klubimme ratkaisut.

MARKKINOINNIN KUMPPANUUS

Kaikki, mitä tarvitset yrityksesi markkinointiin yhdeltä tiimiltä. Siis aivan kaikki.

SOMEMARKKINOINTI

Huikeaa kohdennusta, toistoa ja kustannustehokkuutta B2B-markkinointiin.

GOOGLE-MARKKINOINTI (SEM)

Google-markkinointi pitää huolen, että asiakkaasi löytävät sinut, kun he sinua tarvitsevat.

WEB DEVELOPMENT

Saat meiltä laadukkaat verkkosivustot ja verkkokaupat WordPressillä ja HubSpotilla tehtyinä.

Sisällöt ja visuaalisuus

Ilman sisältöjä ja niihin sopivaa visuaalisuutta ei ole myöskään tehokasta markkinointia.

Blogi

LinkedIn-markkinointi

LinkedIn-markkinointi on, vähemmän yllättäen, B2B-yritysten työkalupakin tärkeimpiä...

Lue lisää

Sisältömarkkinointi & A-B-C

Sisältömarkkinointi on kaiken muun markkinoinnin pohja. Ilman...

Lue lisää

B2B-myynnin kontaktikertojen määrä

Jotta B2B-asiakas ostaa, keskimäärin tarvitaan 62 kontaktia...

Lue lisää

Brändin merkitys B2B-bisneksessä

Usein ajatellaan, että brändillä ja sen tunnettuudella...

Lue lisää

B2B-messumarkkinointi

Suomessa on muutamia isoiksi kasvaneita tapahtumia ja...

Lue lisää

Miten yhdistää online- ja offline-markkinointi tehokkaasti?

Viimeiset 15 vuotta on markkinoinnissa puhuttu lähes...

Lue lisää

Oikeassa klubissa oikeat ovet avautuvat. Olemme B2B-yrityksien markkinointitoimisto ja markkinointitiimi.

Jätä yhteydenottopyyntö kirjoittamalla sähköpostisi!

    Innovators’ Club Oy

    045 137 3886

    contact@innoclub.fi

    Rautatienkatu 1 A, 90100 Oulu

    Tekniikantie 2, 02150 Espoo

    Ota yhteyttä

    OSOITE
    Rautatienkatu 1 A, 90100 Oulu
    Tekniikantie 2, 02150 Espoo

    SOITA MEILLE
    +358 45 137 3886

    SÄHKÖPOSTI
    CONTACT@INNOCLUB.FI

      LÄHETÄ

      Palvelumme