Joku lanka tässäkin touhussa on sentään hyvä olla

Markkinointi. Tuo salaperäinen tuhansien ja tuhansien mielipiteiden metsä. Metsässä raikuvat niidenkin mielipiteet, jotka eivät ole koskaan halunneet markkinointia edes tehdä. Tämä ihmemetsä kuitenkin vastaa niin kuin sinne huudetaan.

Käydään hieman läpi meidän näkökulmiamme, ja voit sen jälkeen itse päättää, ovatko ne täysin päättömiä vai päällisiä.

Kaikki lähtee ihmisestä.

Markkinointi on ihmistiedettä, psykologiaa. Siltä ei voi välttyä, vaikka myisit B2B-maailmassa maailman kuivinta kiveä.

Se, mitä mieltä sinusta ollaan ihmisenä vastapuolella pöytää, on todella merkityksellistä.

Samoin sillä on merkitystä, mitä yrityksestäsi ollaan mieltä. Onko yrityksesi uskottava, asiantunteva ja jopa kiinnostava?

Markkinoinnin tehtävä ei ole myydä.

Markkinoinnin tehtävä ei ole myydä yrityksesi ratkaisua asiakkaalle. Sen tehtävä on saada kohderyhmä kiinnostumaan ratkaisustasi ja lopulta luottamaan yritykseesi.

Myyjän tehtävä on myydä, ja markkinoinnin tehtävä on tehdä myyjän työstä mahdollisimman helppoa koko myyntiprosessin ajan.

Vaikka haluammekin erottaa myynnin ja markkinoinnin tavoitteet tältä osin, on markkinoinninkin tärkein yksittäinen mittari myynnin kehitys. Myynnin ja markkinoinnin yhteispeli on siis yrityksen kasvun kannalta välttämätöntä.

Brändimarkkinointi ei saa olla B2B:ssä kirosana.

Jos olet ostamassa ratkaisua, ostatko ratkaisun mieluummin tutulta ja luotettavalta vai vaihtoehtoisesti tuntemattomammalta yritykseltä?

Lähtökohtaisesti aina – ja erityisesti yritystoiminnassa – attribuutit "tuttu" ja "luotettava" ovat äärimmäisen merkityksellisiä, koska ostaja ei halua tehdä virhettä. Virhettä, joka voi pahimmassa tapauksessa vesittää yrityksen liiketoiminnan ja ostopäätöksen tehneen ihmisen uran.

Se, että yrityksesi on kohderyhmänsä päättäjien keskuudessa tuttu, luotettava ja kiinnostava, on kaiken myynnin pohja.

Brändimarkkinointi tulee aina ennen liidigenerointia.

Me emme tee töitä inhottavien ihmisten kanssa.

Otsikko on hyvin yksiselitteinen. Me emme tee töitä ihmisten kanssa, jotka käyttäytyvät epäkunnioittavasti toisia ihmisiä kohtaan tai luulevat olevansa toisten ihmisten yläpuolella.

Mielipiteitä saa olla, ja se on erityisen toivottavaakin. Kaikille sattuu huonoja päiviä, tai joskus sanavalinnat menee pieleen, ja se on täysin ok. Mutta toistuva ylimielinen ja epäkunnioittava käytös on sellainen, jonka katkaisemme heti. Tällä takaamme turvallisen työympäristön sekä yrityksemme sisällä että myös asiakkaidemme kanssa.

Haluamme, että työskentely IC:ssä ja IC:n kanssa on kaikille sidosryhmille mielekästä, hedelmällistä ja oikeasti jopa hauskaa. Hah ja hah!

Ota yhteyttä - tai me otamme sinuun yhteyttä.

SOITA MEILLE
+358 45 137 3886

Tai laita meille viestiä lomakkeella. Vastaamme mahdollisimman nopeasti mutta viimeistään seuraavana arkipäivänä.

Psst. yhteyden ottaminen ei sido sinua mihinkään! 🤩

    LÄHETÄ

    Oikeassa klubissa oikeat ovet avautuvat. Olemme B2B-yrityksien markkinointitoimisto ja markkinointitiimi.

    Jätä yhteydenottopyyntö kirjoittamalla sähköpostisi!

      Innovators’ Club Oy

      045 137 3886

      contact@innoclub.fi

      Rautatienkatu 1 A, 90100 Oulu

      Tekniikantie 2, 02150 Espoo