Hakukoneoptimointi on ollut digimarkkinoinnin kolmanneksi tärkein asia vuosikausien ajan. Nyt ollaan tultu pisteeseen, jossa AI tulee muuttamaan asioita, mutta hakukoneoptimointi säilyy. Hakukoneoptimoinnin merkitys myös Google Adsiin on edelleen todella merkittävä.
Voi niitä kultaisia hakukoneoptimoinnin aikoja, kun Googlea pystyttiin juksaamaan vasemmalta ja oikealta. Mitä lennokkaimmatkin ideat ottivat tuulta alleen.
Ne ajat ovat ohi, kuomaseni. Nyt on aika olla aikuinen ja toimia fiksusti.
Tämä tarkoittaa ennen kaikkea laadukasta, hyvin jaoteltua sisältöä sekä teknistä kyvykkyyttä verkkosivustolta.
Haluatko tietää asiasta tarkemmin?
Sen lisäksi, että hakukoneoptimoinnin avulla pyritään olemaan Googlen tulossivun kärjessä halutulla avainsanalla, hakukoneoptimointi on pohjimmiltaan asiakaspalvelua.
Sekä sinä että Google haluatte ohjata potentiaalisen asiakkaan sinne, mistä hän saa tarpeisiinsa ratkaisun. Oli kyseessä sitten tietoa tai jopa tarve ostaa.
Hakukoneoptimoinnissa ei siis olla huijaamassa Googlea vaan antamassa sille entistä parempi mahdollisuus palvella hakukoneensa käyttäjiä. Win-win-tilanne.
Useimmiten B2B-myyntiä tekevälle pk-yritykselle riittää, että hakukoneoptimoinnin perusjutut on tehty oikein. Sen lisäksi tarvitaan hyvää sisältöä, joka vastaa asiakkaiden yleisimpiin kysymyksiin.
Jos tarvitset tässä apua, mietitään yhdessä, mitkä asiat ovat kannaltanne olennaisia ja mihin keskitetään voimavarat hakukonemarkkinoinnin osalta.
SOITA MEILLE
+358 45 137 3886
Tai laita meille viestiä lomakkeella. Vastaamme mahdollisimman nopeasti mutta viimeistään seuraavana arkipäivänä.
Psst. yhteyden ottaminen ei sido sinua mihinkään! 🤩
Oikeassa klubissa oikeat ovet avautuvat. Olemme B2B-yrityksien markkinointitoimisto ja markkinointitiimi.
Jätä yhteydenottopyyntö kirjoittamalla sähköpostisi!