Anna meidän auttaa!
Vastaamme viestiisi 24 tunnin kuluessa.




    Demand Generation = Kysynnän luominen

    Mietipä miltä tuntuisi, jos yrityksesi olisi aina se ensimmäinen vaihtoehto […]

    Lue lisää

    Techat luottaa kasvumarkkinointinsa osaaviin käsiin

    Techat Oy on vuonna 2014 perustettu suomalainen teknologiayritys, joka tarjoaa osaamistaan esimerkiksi piirilevysuunnittelun, sulautettujen järjestelmien, protosarjojen ja tuotekehityksen konsultoinnin parissa.

    Techatin asiantuntijat auttavat asiakkaitaan erilaisissa elektroniikkaratkaisuissa ja laiteläheisessä sulautettujen järjestelmien ohjelmoinnissa yli 30 vuoden kokemuksella, ja yrityksellä onkin valmiudet rakentaa teknologinen tuote asiakkaalleen aina ideasta itse tuotteeksi saakka.

    Yritys on kasvattanut liiketoimintaansa vuosien aikana tasaiseen tahtiin, ja parin viime vuoden aikana kasvussa on ollut tiiviisti mukana markkinointikumppani Innovators’ Club.

    ”Meillä oli alun perin tarve sekä verkkosivujemme että digimarkkinointimme kohentamiselle. Tarinamme Innovators’ Clubin kanssa lähti liikkeelle aika epätyypillisellä tavalla, sillä he hävisivät tarjouskilpailun, emmekä siis valinneet heitä alun perin verkkosivujemme toteuttajaksi. Valittu kumppani teki sivut kuitenkin puutteellisesti, ja Innovators’ Club riensi apuun vaihtamalla sivuston koodin 2020-luvulle, jotta sitä oli helpompi päivittää ja jatkokehittää.

    Nyt Innovators’ Club on ollut kumppaninamme noin kaksi vuotta, ja tänä aikana yhteistyö on poikinut Techatille kotisivuihin liitetyn verkkokaupan, sisällöntuotantoa sekä monipuolisesti mainontaa sosiaalisessa mediassa ja Googlessa. Tällä hetkellä on meneillään blogitekstien julkaisuprosessi eri somealustoilla, kuten Facebookissa ja LinkedInissä”, kertoo Techatin toimitusjohtaja Aki Itävaara.

    Kaikki kasvumarkkinoinnin palvelut samassa nipussa

    Itävaaran mukaan yritysten välinen yhteistyö on laajentunut kahdessa vuodessa kokonaisvaltaiseksi markkinointikumppanuudeksi.

    ”Olemme ehtineet kehittää monipuolisesti markkinointiin liittyviä käytäntöjämme ja toteuttaa monipuolisesti uutta, eli Innovators’ Clubin toiminta on todellakin vakuuttanut meidät. Tällä hetkellä Techatin kaikki digitaalinen markkinointi sekä verkkosivujen kehitys ja ylläpito hoituu Innovators’ Clubilta.

    Keskustelemme markkinointitiimin kanssa aktiivisesti niin WhatsApp-viestein kuin puhelimellakin, ja koemme, että palvelu on hyvin räätälöityä juuri meille – kommunikaatio tuntuu siis henkilökohtaiselta ja inhimilliseltä. Voidaankin puhua mielestäni aidosti kumppanuudesta, sillä esimerkiksi Eemil sparraa minua aika ajoin ja toisaalta minä joskus myös häntä, eli välillämme vallitsee molemminpuolinen yhteys. Ja se ruokkii yhteistyön mielekkyyttä entistä enemmän”, Itävaara kuvailee.

    ”Markkinointitiimin kanssa on aina kiva keskustella, ja yhteydenpidosta jää aika lailla poikkeuksetta positiivinen fiilis. Luotettavan ja asiantuntevan kumppanin täytyy kuitenkin osata kertoa rehellisesti, millaisia toimenpiteitä ja muutoksia missäkin tilanteessa täytyy tehdä. Eniten tykkäänkin Innovators’ Clubissa siitä, että he eivät myy meille mitä tahdomme vaan mitä oikeasti tarvitsemme.”

    Tulevaisuuden suunnitelmissa yhteistyön laajennus

    Toimivan yhteistyön ja tulosten myötä Techatin ei ole tarvinnut edes harkita yhteistyökuvioita muiden digimarkkinointikumppanien kanssa.

    ”Meillä ei ole minkäänlaista aikomusta vaihtaa muualle, vaan itse asiassa päinvastoin – tarkoituksena on kasvattaa yhteistyötämme entisestään budjettimme mukaan. Tehtäviä töitä on kasvatettu pikkuhiljaa yrityksen kasvun ohella, ja se on toiminut mielestäni ihan täydellisesti.”

    Itävaara peräänkuuluttaa, että onnistuneessa markkinoinnissa täytyy kuitenkin olla kärsivällisyyttä.

    ”Toki täytyy muistaa, että vaikkapa viikon kestävällä kampanjalla on vaikeaa ellei mahdotonta saada huomattavia tuloksia. Innovators’ Clubin toiminnassa meille näkyykin myös pitkäjänteisyys, eli tilannetta seurataan aktiivisesti ja toimenpiteitä voidaan muunnella hyvinkin joutuisasti. Kasvussa täytyy olla maltti mukana, ja sitä heillä riittää.

    Olemme myös huomanneet, että Innovators’ Clubilla käytetään ajan tasalla olevia menetelmiä, eikä jumahdeta turhaan esimerkiksi kokeiltuihin mutta jostain syystä toimimattomiin juttuihin. Myös rohkea uusien metodien kokeilu on kantanut hedelmää. Techatin porukan on helppo keskittyä omaan osaamiseensa, kun markkinoinnin osa-alueet ja verkkosivut on luotettu osaaviin käsiin.”

    Techat luottaa kasvumarkkinointinsa osaaviin käsiin

    YHTEYSTIEDOT

    +358 45 137 3886
    contact@innoclub.fi

    All rights reserved 2022