Otaverkko

Markkinointiyhteistyö Innovators’ Clubin kanssa tuplasi IT-asiantuntija Otaverkon kampanjatavoitteet

IT-ulkoistus- ja asiantuntijapalveluihin erikoistunut Otaverkko tarjoaa asiakkailleen monipuolisia IT-palveluita avaimet käteen -periaatteella vastuullisesti ja tietoturvallisesti.

Viimeisen puolen vuoden aikana Otaverkko on halunnut välittää tietoturvaosaamistaan kahdessa webinaarissa ja lisäksi yhdessä aamupalatilaisuudessa, joiden markkinoinnissa tärkeänä vetoapuna on ollut pitkäaikainen yhteistyökumppani Innovators’ Club. Markkinointikampanjan myötä viimeisimmän, tänä syksynä toteutetun webinaarin osallistujamäärä saatiin kaksinkertaistettua tavoitteisiinsa nähden. 

Tehokas markkinointikampanja rajatussa aikaikkunassa

Suuren osallistujamäärän tilaisuuksien markkinointi aloitetaan tyypillisesti useampia kuukausia aiemmin. Nyt toteutetun webinaarin kanssa haasteeksi muodostui kiireellinen reilun kolmen viikon markkinointiaikataulu, jonka raameihin tavoitteet asetettiin.

Innovators’ Clubin vastuulle asettui webinaarin markkinoinnissa aktiivinen sosiaalisen median mainoskampanjointi LinkedInissä ja Metan kanavissa, minkä lisäksi rajatulle kohderyhmälle lähetettiin kutsuviestejä sähköpostimarkkinoinnin kautta.

Otaverkon markkinointijohtaja Lotta Makkonen kertoo, että webinaarikampanjan tavoitteet perustuivat yrityksen aiempien webinaareihin ja tapahtumiin.

”Asetimme webinaarikampanjaa varten minimitavoitemääräksi 80 osallistujaa, ja siitä seuraava tavoite oli 100–120 henkilöä, joka olisi ollut kokoisellemme yritykselle jo todella hyvä tulos. Lopulta webinaariin ilmoittautui yhteensä 153 osallistujaa. Olimme lukuun luonnollisesti erittäin tyytyväisiä, sillä se lähenteli aiemman, toisen tunnetun IT-asiantuntijakumppanin kanssa yhdessä toteutetun webinaarimme osallistujamäärää”, Makkonen kertoo.

B2B-markkinoinnissa valtteja ovat joustavuus ja nopea reagointikyky

Makkonen kehuu yhteistyön olleen joustavaa ja vaivatonta tiukasta aikataulusta huolimatta – Innovators’ Clubin tiimi ymmärsi Otaverkon projektin tavoitteet ja halusi myös sitoutua niihin. 

”Meistä on tuntunut, että teemme töitä yhteisenä joukkueena ja voimme luottaa, että sovitut asiat hoidetaan. Saamamme lisäarvo tulee siitä, että IC:n kanssa voin myös itse toimia markkinointijohtajana laajemmalla työkentällä. Tämä tuo valtavasti lisäpontta tavoitteiden saavuttamiseen, sillä pystymme tekemään yhdessä yksinkertaisesti enemmän ja isommin.”

Innovators’ Clubin kyky reagoida ripeästi muutoksiin on Makkosen mukaan markkinoinnissa olennainen, sillä pk-yrityksenä Otaverkko toimii jatkuvasti muuttuvassa ympäristössä ja kumppanin on pystyttävä vastaamaan tarpeisiin pikaisesti.

”Reagointiaika on jäänyt erityisesti mieleen. Olen toiminut useiden eri kumppaneiden kanssa ja ostanut markkinointipalveluita mainostoimistoilta, graafikoilta ja kuvaajilta lähes 10 vuoden ajan, ja IC:n joustavuus sekä nopeus muutosten edessä on asia, johon en ole ennen törmännyt.

Myös viestintä on ollut sujuvaa – IC:n kanssa en ole joutunut kyselemään tilannepäivitysten perään. Kampanjamarkkinoinnissa tapahtuu paljon asioita yhtä aikaa. Mielestäni on parempi viestiä tilanteista mieluummin jopa liikaa kuin liian vähän, ja aktiivisen vuorovaikutuksen kautta tiedämme koko ajan, missä mennään. Samalla se helpottaa oman laajan työkenttäni hallinnointia.”

Proaktiivisuus ja käytännön kokemus tuovat muutakin kuin käsipareja

Vaikka Innovators’ Club on tuonut laajuutta markkinoinnin toteuttamiseen, Makkonen peräänkuuluttaa, ettei yhteistyössä ole ollut kyse kuitenkaan pelkistä apukäsistä.

”Olen myös arvostanut IC:n ideointikykyä. He eivät etene vain toiveidemme mukaan vaan uskaltavat tuoda esille rohkeasti myös omia ideoitaan ja asiantuntijuuttaan esimerkiksi siinä, mikä on aiemmin toiminut ja mikä taas ei. Tämä sparrailu on ollut erittäin hyödyllistä omassa työssäni.

Suomessa on paljon markkinoinnin vastuuhenkilöitä, joilla ei ole omaa tiimiä. On oleellista, että on sellainen kumppani, joka pystyy joustavasti mukautumaan tarpeisiin ja jolla on aidosti markkinoinnin asiantuntemusta käytännön tasolta. Yhteistyö on sujuvaa, ja IC tuntuu olevan osa tiimiämme eikä vain ulkoistettu markkinointikumppani.”

Makkonen kertoo uskovansa, että markkinointikumppanuuden tulevaisuus näyttää valoisalta, ja toiveena on, että yhteistyötä pystytään jatkamisen lisäksi myös laajentamaan.

”Innovators’ Club on osoittanut tuovansa meille paljon lisää pöytään markkinoinnin ja myynnin saralla. Otaverkolla on strategiassa kasvutavoitteita, ja näemme oleellisena, että meillä on joustava kumppani tukemassa tätä kasvua. Yhteistyön avulla markkinoinnin ideointi, suunnittelu ja käytäntöön vienti eivät rajoitu pelkästään omiin resursseihimme, vaan voimme luottaa kumppanin apuun tarvittaessa. Näin voimme ajatella avarammin ja myös toteuttaa suurempia visioita yhdessä.”

Oikeassa klubissa oikeat ovet avautuvat. Olemme B2B-yrityksien markkinointitoimisto ja markkinointitiimi.

Jätä yhteydenottopyyntö kirjoittamalla sähköpostisi!

    Innovators’ Club Oy

    045 137 3886

    contact@innoclub.fi

    Rautatienkatu 1 A, 90100 Oulu

    Tekniikantie 2, 02150 Espoo