ISEC

Sisäilma-asiantuntija ISEC on saanut tehokasta ja nykyaikaista kasvumarkkinointia

Inspector Sec Oy eli ISEC on vuonna 2006 perustettu sisäilma-asiantuntijayritys, joka tarjoaa asiakkailleen pitkän kokemuksen tutkimus- ja asiantuntijapalveluita sekä laiteratkaisuja sisäilma- ja infektioriskien hallintaan.

 ISECin erikoisalaa ovat sisäilmaongelmaisten rakennusten kokonaisvaltainen tutkiminen ja korjaus modernein laittein ja menetelmin. Palvelu kattaa koko maan, ja yrityksellä on ehtinyt kertyä kokemusta palveluiden toimittamisesta muun muassa Suomen eduskunnalle sekä lukuisille kaupungeille, kunnille sekä terveydenhuollon yksiköille.

Ajatukset markkinoinnin kehittämisestä vakuuttivat jo kättelyssä

ISECin myyntijohtaja Joel Huotarin mukaan Innovators’ Clubin ja ISECin yhteistyö sai kipinän vuoden 2022 toukokuussa itsevarman myynnin myötä.

”Innovators’ Clubin myynti otti alun perin yhteyttä toimitusjohtajaamme Ristoon, joka välitti viestin minulle. Meillä oli vielä tuolloin voimassa oleva sopimus erään toisen toimijan kanssa, joka huolehti markkinoinnistamme Googlessa ja sosiaalisessa mediassa.

Saamani sähköpostiviestin sisältämät ajatukset tämän päivän markkinoinnista olivat sen verran vakuuttavia, että päädyin laittamaan soittopyyntöä takaisin päin tarkempaa tiedustelua varten. Muutamien puheluiden jälkeen pidimme Innovators’ Clubin kanssa vielä kesäkuussa virallisempaa palaveria yhteistyön sisällöstä, ja lopulta aloitimme kumppanuuden elokuussa.

Innovators’ Club tutustui liiketoimintaamme ja tarjosi meille ehdotuksia laajaan ja asiakkaat tavoittavaan B2B-markkinointiin. Yhteistyösopimukseemme kuuluu kohderyhmällemme tarkasti suunnattu kasvumarkkinointi, sisällöntuotanto asiantuntija-artikkeleiden ja referenssitarinoiden muodossa blogiimme, digimainonta eri kanavissa sekä verkkosivujemme uudistaminen ilmeeltään modernimmaksi”, Huotari luettelee.

Tuloksekasta kasvumarkkinointia ja laadukkaita sisältöjä strategisen kumppanin avulla

 Huotarin mukaan kasvumarkkinoinnin kautta saatujen kontaktien määrä oli positiivinen yllätys.

”Vaikka markkinatilanne ei ole ollut otollisin maailmantilanteen epävakauden sekä hintojen ja korkojen nousun takia, olemme onnistuneet kontaktoimaan kasvumarkkinoinnin avulla hienosti yrityksiä ja saamaan heidät kiinnostumaan palvelustamme.

Tuloksena olemme vastaanottaneet kontakteja ja puhelinsoittoja hyvällä prosentilla. Asetimme erään toimialan kohderyhmälle tavoitteeksi vähintään 15 presales-puhelua, ja niitä tuli lopulta 40 kappaletta – tuo tavoite ylittyi siis yli 166 prosentilla.

Myös sisällöntuotannon taso on noussut yhteistyön myötä huomattavasti aiemmasta, ja verkkosivujemme visuaalisen ilmeen luonti sekä mielenkiintoisten tekstisisältöjen tuottaminen on ollut meille oikein järkevä ratkaisu. Niiden avulla olemme saaneet käyttöömme laajemmin keinoja asiakkaiden tavoittamiseen. Kaikkiaan markkinointimme on nykyaikaistunut huomattavasti Innovators’ Clubin avulla.” 

Läsnäolon tunne on olennainen osa yhteistyötä

Vaikka sisäilma-asiantuntijan arki on kiireistä, jouhevalla vuorovaikutuksella on merkittävä rooli työssä onnistumisen ja edistymisen kannalta.

Helposti tavoitettava on ominaisuus, joka kuvaa mielestäni Innovators’ Clubia erinomaisesti – ja juuri se on yksi keskeisistä tekijöistä sujuvassa kumppanuudessa. Kommunikaatio on ollut heidän kanssaan koko ajan äärimmäisen nopeaa ja sujuvaa. Kaikkiin puoleltamme esitettyihin pyyntöihin ja kysymyksiin on saatu vastaukset aina joutuin.”

Huotari on myös tyytyväinen Innovators’ Clubin proaktiiviseen otteeseen ISECin markkinoinnin kehittämisessä.

”Meille välittyy asiakkaana se, että he ovat läsnä arjessa ja reagoivat tarpeisiimme heti. Voisi sanoa, että Innovators’ Club on ISECin B2B-markkinointitiimi. He ovat perehtyneet jo yhteistyön alusta lähtien mielenkiinnolla liiketoimintaamme ja löytäneet ajatuksia, miten juuri meidän asiakaskohderyhmäämme kannattaa tavoitella. Sen jälkeen he ovat tarjonneet tuohon tavoitteluun myös monipuolisia työkaluja. Ne ovat mielestäni Innovators’ Clubin suurimpia vahvuuksia.

Suhtaudun yleensä hieman skeptisesti markkinointitoimistoihin, sillä saan myyntijohtajana yhteydenottoja todella paljon. Innovators’ Clubin myynti sai minut kuitenkin jo alusta asti vakuutettua, että homma toimii, ja näin on myös tapahtunut. Voin suositella heitä eteenpäin erittäin lämpimästi. Jatkakaa samaan malliin!”

Oikeassa klubissa oikeat ovet avautuvat. Olemme B2B-yrityksien markkinointitoimisto ja markkinointitiimi.

Jätä yhteydenottopyyntö kirjoittamalla sähköpostisi!

    Innovators’ Club Oy

    045 137 3886

    contact@innoclub.fi

    Rautatienkatu 1 A, 90100 Oulu

    Tekniikantie 2, 02150 Espoo