Tehokas webinaarikampanja ylitti e21 Solutionsin tavoitteet.
e21 Solutions Oy on digitaalisen B2B-myynnin edelläkävijä, joka kehittää asiakkailleen esimerkiksi verkkokauppa-alustoihin, rutiiniprosessien automatisointiin ja yritysten asiakasportaaleihin liittyviä ratkaisuja myynnin tueksi.
e21 mahdollistaa sujuvan myynnin ja toimituksen yhdistämällä keskeisen liiketoimintadatan kaikkiin järjestelmiin asiakkaan tarpeiden mukaan – operatiivista tehokkuutta parantaen, asiakaskokemusta vahvistaen ja liiketoiminnan kasvua tukien.
Kun yrityksessä heräsi tarve markkinoinnin tehostamiseen, Innovators’ Club oli valmiina hyppäämään mukaan kelkkaan. Eräs keskeisimmistä markkinointikeinoista on ollut e21:n järjestämät asiantuntijawebinaarit, joiden markkinoinnissa on onnistuttu yhdessä.
Ennen yhteistyötä Innovators’ Clubin kanssa e21 Solutionsin markkinointitilanne oli haastava. Edellinen kumppani oli lopettanut toimintansa, minkä myötä digimarkkinointi mainontoineen ja hakukoneoptimointeineen oli jäänyt vaille vastuuvetäjää – vaikka yrityksessä tunnettiinkin sen kriittinen tehtävä uusasiakashankinnan ja myynnin tukemisessa.
Kumppanin etsinnässä e21 huomasi, että monet suuret ja tunnetut toimijat tarjosivat raskaita ja kalliita malleja, joissa aikaa kului strategiatyöhön ja pitkiin työpajoihin ennen konkreettisia toimenpiteitä. e21 kaipasi sen sijaan käytännönläheistä otetta ja kumppania, joka arvostaa tekemisen meininkiä ja tuottaa näkyviä tuloksia.
e21:n myyntijohtaja Mikko Särkikangas muistelee saaneensa ensin yhteydenoton IC:n myynnistä, minkä jälkeen puhuttelevaa sisältöä alkoi näkyä myös somessa.
”Kävin ensikontaktin jälkeen IC:n sivuilla, ja myös LinkedInin perusteella toimintamalli alkoi näyttää sellaiselta, jota meidänkin kannattaisi hyödyntää. Ostoprosessi käynnistyi mutkattomasti ja konkretisoitui yhteistyöksi”, Särkikangas kertoo.
e21:n yhtenä keskeisenä tavoitteena oli kumppanuuden alussa yrityksen tunnettuuden kasvattaminen ja asiantuntijuuden jakaminen B2B-kohderyhmälle.
Ensimmäiseksi yhteiseksi projektiksi päädyttiin webinaariin, johon tavoiteltiin osallistujiksi kohderyhmäyritysten päättäjiä. Webinaaria varten rakennettiin tehokas markkinointikampanja selkeällä tavoitteella ja aikataululla.
Tehokkaan mainonnan ja päättäjien kontaktoinnin yhdistävällä markkinointikampanjalla ilmoittautujalistaan kertyi osallistujia reippaasti yli tavoitellun määrän. Webinaariin ilmoittautui e21:n kannalta laadukkaita yrityksiä ja päättäjiä – juuri yritykselle oikeaa kohderyhmää.
”Webinaari toimi tehokkaana viestinä tunnettuuden kannalta ja herätteli myös nykyisiä asiakkaitamme näkemään e21:n tarjoamat ratkaisut uudessa valossa. Webinaarista saimme hyvin liidejä työstettäväksi, ja kampanja loi pohjan pitkäjänteiselle myynnin tukemiselle. IC:n tuki webinaarin toteutuksessa oli ratkaiseva elementti – ilman ulkopuolista apua tapahtuma olisi todennäköisesti jäänyt pelkän puheen tasolle.”
e21 on kokenut, että IC vie asioita systemaattisesti eteenpäin ja varmistaa, että sovitut asiat myös toteutuvat.
”IC:n aktiivinen asenne on ollut meille erittäin tervetullutta, sillä olemme usein ennen joutuneet ottamaan itse ’veturin’ roolin projekteissa. Nyt ulkopuolinen kumppani tuo markkinointiin rakennetta, muistuttaa sovituista asioista ja pitää pyörät jatkuvasti liikkeessä.”
Kommunikaatio on ollut Särkikankaan sujuvaa. Mobiiliviestisovelluksen käyttö viestintäkanavana on mahdollistanut tehokkaan, nopean ja matalan kynnyksen yhteydenpidon ilman raskasta sähköpostirumbaa.
”IC:n avulla e21 on voinut rakentaa markkinointia, joka pitää brändimme esillä oikealla tavalla ja oikeissa kanavissa. Yhteistyö onkin tarjonnut e21:lle ’ulkoistetun markkinointiosaston’, joka tuo tekemiseen jatkuvuutta ja sparraa eteenpäin.”
Kokonaisuutena webinaarikampanja toimi onnistuneena aloituksena yhteistyölle ja loi pohjan tuleville markkinointitoimenpiteille.
e21 näkee yhteistyön jatkuvan ja syvenevän. Seuraava webinaari on sovittu kuluvalle syksylle, ja markkinointia kehitetään monipuoliseksi kokonaisuudeksi yrityksen tarpeiden mukaan.
Tavoitteena on rakentaa systemaattinen markkinointimalli, joka tukee alalla tyypillisen pitkiä, useiden kuukausien mittaisia myyntiprosesseja. IC:n roolina on jatkossakin tuoda ideoita pöytään ja auttaa niiden toteutuksessa, jotta e21 pysyy kohderyhmän mielessä ja markkinointi tukee myyntiä tehokkaasti.