Analytiikka on yksi olennaisimmista asioista nykyaikaisen markkinoinnin tekemisessä, koska dataa ja statistiikkaa on tarjolla niin paljon. Enää sinun ei tarvitse arvailla, että mikä toimii ja mikä ei toimi. Nyt oikein asennetut ja käyttöönotetut analytiikkatyökalut kertovat sinulle mitä sinun pitää tehdä.
TIEDÄTKÖ
Mistä saat liikennettä verkkosivustollesi?
Mitä sivuston kävijät tekevät ennen ostopäätöstä?
Kuinka moni sivustosi kävijöistä on jo aiemmin käynyt sivustollasi?
Instagramissa käyttäjiä on 1,6 miljoonaa – ja luku vain kasvaa
GOOGLE ANALYTICS
Analytiikan sydän.
Google Analytics on paikka, joka kerää saadun datan yhteen. Se on paikka, josta yleensä ensimmäisenä vilkuillaan, että mitä ihmiset sivustolla tekevät, kuinka paljon heitä on, mitä palveluita tai tuotteita he ovat selailleet ja kenties jopa ostaneet. Google Analyticsin avulla selvität, että mikä sivustollasi kiinnostaa ihmisiä ja missä ovat ne pullonkaulat, jotka pitää avata.
Google Analytics on verkkosivustoanalytiikan perusta, jolle käytännössä kaikki muu mahdollinen analytiikka rakentuu. Vaikket tekisi muuta, laita Google Analytics kuntoon - se auttaa kaikessa markkinoinnin ja myynnin päätöksenteossa.
Haluatko tietää, että paljonko saat yhteydenottoja sivustosi kautta? Haluatko lisätä dataa keräävät pikselit yhden työkalun kautta? Google Tag Manager antaa sinulle mahdollisuudet kerätä tietoa entistä järkevämmin. Google Tag Manager on työkalu tuottaa lisää dataa Google Analyticsiin, josta saatua dataa voi käydä analysoimassa.
Kun haluat viedä analytiikan askelta pidemmälle ja tarkemmaksi, Google Tag Manager on sinulle.
Tarvittavat evästeet ovat essentiaaleja verkkosivuston toiminnan takaamiseksi. Tämä kategoria sisältää evästeitä, jotka varmistavat perustoiminnallisuuden sivulla ja pitävät sen turvallisena. Nämä evästeet eivät tallenna henkilökohtaisia tietoja. Kun otat meihin yhteyttä, niin lomakkeeseen täytetyt tiedot tallentuvat järjestelmäämme.
Tämä sisältää kaikki evästeet, jotka eivät vaikuta niinkään sivuston toimintaan, vaan niiden avulla kerätään tietoa kävijästä analyyttisiin/mainonnallisiin tarkoituksiin. Mikäli et hyväksy näiden evästeiden käyttöä, emme pysty tarjoamaan sinulle mielenkiintoista sisältöä eri digikanavissa. Tämän hyväksynnän kerääminen kävijältä on pakollista, ennen kuin evästeitä voidaan käyttää.