Remarketing eli uudelleenmarkkinointia

 

Uudelleenmarkkinointi on digimarkkinoinnin salainen ase. Uudelleenmarkkinoinnin avulla tavoitat ne ihmiset uudelleen, jotka ovat jo olleet kiinnostuneita sinusta. Mahtavaa, eikö?!

Uudelleenmarkkinointia voi tehdä sekä Googlessa että Facebookissa ja Instagramissa mutta näistä Facebookin ja Instagramin uudelleenmarkkinointi vievät pääsääntöisesti voiton kotiin. Ei kaikissa tapauksissa mutta hyvin usein.

Uudelleenmarkkinointi toimii Facebookin ja Instagramin toimii siten, että kotisivuillesi asetettu Facebook-pikseli seuraa ihmisten liikkeitä, ja jos ihminen ei osta sivuiltasi mitään, voit mainostaa kyseiselle henkilölle uudelleen. Vain 1-2 prosenttia ihmisistä ostaa sinulta heti ensimmäisellä vierailukerralla, joten olisi täyttä hulluutta jättää mainostamatta uudelleen niille ihmisille, jotka eivät ole heti ostaneet.

 

Mitä pitää ottaa huomioon uudelleenmarkkinoinnissa?

  • Facebook-pikselin asennus: ilman Facebook-pikseliä Facebook-markkinointi on lähestulkoon turhaa. Facebook-pikselin avulla Facebook kerää dataa asiakkaistasi ja sitä kautta voit tehdä entistä tehokkaampaa mainontaa. Tämä ei ole hifistelyä vaan vaatimus toimivalle Facebook-markkinoinnille.
  • Mielenkiintoiset mainokset: ketään ei kiinnosta turhat mainokset yrityksiltä. Mieti mikä asiakkaitasi kiinnostaa oikeasti, luo siitä sisältö kotisivuillesi ja ohjaa Facebook-mainoksellasi ihmiset lukemaan hyvin tehty sisältö kotisivuiltasi. Jos kala ei nappaa (osta) heti, voit juuri näille lukijoille tehdä uudelleenmarkkinointia!
  • Mainosta oikealle yleisölle: Älä mainosta kaikille, koska silloin hukkaat rahaasi turhaan. Kohdenna mainokset oikealle kohderyhmälle, jolloin saat rahallesi kunnolla vastinetta!
  • Vain tuloksilla on väliä: Markkinointikanavat digissä ovat oikeasti tehokkaita. Huonoa jälkeä niillä saa kyllä aikaiseksi, ja jos tuloksia ei synny, pitää asioita ehdottomasti muuttaa. Seuraa siis tuloksien kehittymistä tiuhaan ja tee muutoksia, jos hyviä tuloksia ei tule.

 

Mitä tuloksia sinun kannattaa seurata digimainonnassa?

Ei ainakaan impressioita eli näyttökertoja. Jos saat paljon impressioita, tarkoittaa se käytännössä sitä, että olet maksanut paljon rahaa saadaksesi impressioita. Tällä tiedolla ei kukaan tee yhtään mitään. Piste.

Sen sijaan klikkimäärä ja klikkiprosentit alkavat jo kertoa mainosten laadusta jotain. Mutta. Sekään ei valitettavasti vielä riitä.

Vain tuloksilla – eli ostoilla – on väliä. Vaikka mainos keräisi vähän klikkejä mutta paljon kauppoja, on se loistava mainos pienestä klikkimäärästä huolimatta. Mittaa siis tuloksia saatujen kauppojen perusteella!

 

Jos tarvitset apua Facebook-pikselin asentamisessa kotisivuillesi, teemme sen vaikka ilmaiseksi, jotta saat Facebookista parhaimman hyödyn esiin. Ota siis yhteyttä!