Tehokkaan markkinoinnin kaava

Myynti on lopulta se mikä asioita isossa osassa ratkaisee. Jos yritys ei tee myyntiä, loppuu firman lento lyhyeen.

Markkinoinnin tärkein tehtävä on tehdä koko ajan entistä enemmän yritykselle kauppaa.

HUOM! Katso myös sivun alaosasta vinkit markkinointikanavien valintaan!

Tehokkaan markkinoinnin kaava

Myynti on lopulta se mikä asioita isossa osassa ratkaisee. Jos yritys ei tee myyntiä, loppuu firman lento lyhyeen.

Markkinoinnin tärkein tehtävä on tehdä koko ajan entistä enemmän yritykselle kauppaa.

HUOM! Katso myös sivun alaosasta vinkit markkinointikanavien valintaan!

1. Näkyvyys

  • Facebook, Instagram, Google Ads
  • Hakukoneoptimointi
  • Tv, lehtimainonta, lehtiset, verkostoituminen

Yrityksen pitää näkyä, jotta uudet asiakkaat voivat edes kiinnostua yrityksestäsi. Tärkeää on huomata, missä sinun kannattaa näkyä ja missä ei. Tavataan ja katsotaan näkyvyytesi kerralla kuntoon!

2. Luottamus

  • Kotisivut
  • Referenssit, eli tyytyväiset asiakkaat
  • Asiantuntijuus

Jotta olet uudelle asiakkaalle kiinnostava vaihtoehto palvelun tuottajaksi, pitää sinun olla luotettava. Luotettavuuden osoittaminen on yksi keskeisimmistä tekijöistä markkinoinnissa ja myynnissä

Tehokkaan markkinoinnin kaava
Tehokkaan markkinoinnin kaava

1. Näkyvyys

  • Facebook, Instagram, Google Ads
  • Hakukoneoptimointi
  • Tv, lehtimainonta, lehtiset, verkostoituminen

Yrityksen pitää näkyä, jotta uudet asiakkaat voivat edes kiinnostua yrityksestäsi. Tärkeää on huomata, missä sinun kannattaa näkyä ja missä ei. Tavataan ja katsotaan näkyvyytesi kerralla kuntoon!

2. Luottamus

  • Kotisivut
  • Referenssit, eli tyytyväiset asiakkaat
  • Asiantuntijuus

Jotta olet uudelle asiakkaalle kiinnostava vaihtoehto palvelun tuottajaksi, pitää sinun olla luotettava. Luotettavuuden osoittaminen on yksi keskeisimmistä tekijöistä markkinoinnissa ja myynnissä

Tehokkaan markkinoinnin kaava

3. Myynti

  • Kotisivut
  • Potentiaalisten asiakkaiden tunnistaminen
  • Aktiivinen myyntityö

Kotisivun merkitystä ei voida väheksyä myyntityössä: se on yksi tärkeimmistä nykyajan myyntityökaluista – parhaimmillaan kotsivusi on yrityksesi paras myyjä!

4. Asiakkuudenhallinta

  • CRM – asiakkuudenhallintajärjestelmä
  • Lisämyynti olemassaoleville asiakkaille
  • Referenssimyynti

Mistä yritykset saisivat helpoiten enemmän kauppaa? Nykyisten asiakkaiden kautta yritykset saisivat huomattavasti enemmän kauppaa, jos prosessit olisivat yrityksissä kunnossa. Huolehdi siis asiakkaistasi kunnolla!

Kun markkinointi ja myynti suunnittellaan kunnolla, niin:

  1. Säästät markkinointikuluissa
  2. Sijoitat markkinointibudjettisi oikeaan paikkaan
  3. Saat myyntiä nopeammin ja paremmilla tuloksilla!

 

Mistä tiedät, että mikä markkinointikanava sopii juuri sinun tarpeisiisi? Lue vinkit markkinointikanavien valintaan täältä:

www.innoclub.fi/markkinointikanavat/

Varaa myös ilmainen markkinointikartoitus lomakkeen kautta!