Vihdalle luotettavaa ja idearikasta kasvumarkkinoinnin osaamista
Vihdalle luotettavaa ja idearikasta kasvumarkkinoinnin osaamista
Vihta on vuonna 2009 alkunsa saanut selainpohjainen ajanvarauspalvelu, joka on osa turkulaislähtöistä IT-monitoimitalo Netorekia. Vihta-ajanvaraus soveltuu esimerkiksi hyvinvointialueiden terveydenhuoltoon, koulumaailmaan ja vaikkapa hieronta- ja kampaamoalalle, eli hyödyntämismahdollisuuksia löytyy mittava määrä lähes toimialasta riippumatta.
Vihta tarjoaa asiakkailleen kanavan vaivattomaan palveluaikojen varaamiseen sekä niiden muuttamiseen ja perumiseen kätevästi palveluntarjoajan omilla kotisivuilla. Automaattiset sähköposti- ja tekstiviestimuistutukset pitävät huolen siitä, että kansalainen ei unohda varattua ajankohtaa. Samalla ajanvarauksen toisen osapuolen eli ammattilaisen aikaa vapautuu ajanvarausten hallinnoinnista muuhun tuottavaan työhön.
Yhteistyöyhteydenotto tuli kreivin aikaan
Vihdan ja Netorekin toimitusjohtaja Timo Keron mukaan Innovators’ Club tuli digimarkkinoinnissa apuun osuvaan aikaan.
”Meillä oli sellainen tilanne, että olimme ulkoistaneet markkinointiamme ja uusien asiakkaiden kontaktointia useammalle muulle kumppaneille, sillä aikamme ei yksinkertaisesti riittänyt esimerkiksi somemarkkinointiin ja optimointeihin. Kun aloitimme yhteistyön erään toisen toimijan kanssa, emme saaneet rahoillemme vastinetta, eli digimarkkinoinnin saralla ei tapahtunut lupauksista huolimatta juuri mitään.
Lisäkäsien tarve jatkui siis kriittisenä, ja juuri tuolloin Innovators’ Clubin tiimistä soitettiin meille ja tarjottiin markkinointiyhteistyötä reippaalla äänellä – edelliset kokemukset huomioon ottaen voisi jopa sanoa, että kreivin aikaan. Innovators’ Clubin meininki vaikutti heti alkupalavereissa asiantuntevalta ja samalla rennolta, ja päädyimme laittamaan homman käyntiin. Lähdimme aluksi liikkeelle somepostauksilla eli LinkedIn- ja Facebook-mainonnalla”, Kero kertoo.
Ylimääräiset käsiparit asiantuntevaan kasvumarkkinointiin
Alkutahtien jälkeen yhteistyötä on laajennettu somesta myös sisällöntuotantoon sekä sähköpostimarkkinointiin eli asiakashankintaan.
”Sanoin heti ensimmäisessä palaverissa, että minulle on tärkeää, että saamme näihin osa-alueisiin luotettavat apukädet, ja kun meillä on kiire, minun ei tarvitse käyttää aikaani asioiden etenemisestä huolehtimiseen. Haluan siis, että markkinointikumppani ottaa vastuun, että markkinointityötä tehdään sillä summalla kuin on sovittukin. Meillä on myös säännöllisesti kuukausittain seurantapalavereja, joissa kokoamme yhteen kuun tapahtumat ja tsekkaamme edistymisen. Tämäkään ei ole toiminut aiemmin kaikkien kumppaneidemme kohdalla kovin hyvin.
Innovators’ Clubin kanssa onkin ollut tosi hienoa – ja olen sanonut tämän ennenkin – että voin luottaa, että luvatut asiat myös tapahtuvat. Yhdessä sovittuihin töihin ei ole siis tarvinnut potkia, ja työt ovat myös onnistuneet oikein mallikkaasti”, Kero summaa.
Asiakaslähtöisyys ilmi heti ensivaikutelmasta lähtien
Kero kiittelee Innovators’ Clubia sujuvasta kommunikaatiosta, asiakkaan tarpeiden ja aikataulujen huomioimisesta sekä markkinointia monipuolistavista ideoista.
”Yksi vaatimukseni on ollut alusta lähtien myös se, että että yhteydenpito ja ajantasaisuus toimii. Palaverit ovat onnistuneet tosi hienosti aika lailla meidän aikataulujemme ehdoilla, ja akuutteihinkin kalenterimuutoksiin on suhtauduttu Innovators’ Clubin puolelta joustavasti.
Positiivinen yllätys on ollut myös markkinointitiimin oma-aloitteinen ja idearikas palvelu. Esimerkiksi Eemil on ottanut ihan henkilökohtaisestikin yhteyttä ihmisiin, joiden kautta olemme saaneet lisäarvoa omaan sisältöömme – tällaisesta on hyvä esimerkki eräiden opinto-ohjaajien haastattelu liittyen työssä jaksamista ja kalentereita käsittelevään blogitekstiimme. Hienoa on siis se, että meille ylipäätään keksitään ja tarjotaan tällaisia ideoita toteutettavaksi.
Mieleen on jäänyt myös positiivinen ensivaikutelma: meillä oli ihan yhteistyömme alkuvaiheilla eräs verkkosivuun liittyvä pulma, jonka kanssa aiempi kumppanimme oli vitkastellut puoli vuotta. Tämä verkkosivumuokkaus onnistui Innovators’ Clubilta erään palaverin aikana muutamassa minuutissa. Vaikkei kyseessä ollutkaan ehkä mikään rakettitiedeosaamista vaativa operaatio, meille jäi sellainen mielikuva, että kysymyksiimme ja ongelmiimme reagoidaan nopeasti ja ne otetaan tosissaan”, Kero kertoo.
Tulevaisuudessa yhteistyötä jatketaan Keron mukaan varmasti.
”Haluamme kulkea yhteistä polkua mielellämme, ja voi olla, että palveluun on tulossa myös laajennusta. Voin suositella Innovators’ Clubin palvelua mielelläni myös muille saman toimialan yrityksille. Olemme saaneet digimarkkinointiin osaamista monipuolisella kokemuksella sekä hyviä vinkkejä, mitä milloinkin kannattaisi tehdä – ja nämä vinkit on myös toteutettu puhutulla tavalla. Täyden kympin voisin antaa.”
Oikeassa klubissa oikeat ovet avautuvat. Olemme B2B-yrityksien markkinointitoimisto ja markkinointitiimi.
Jätä yhteydenottopyyntö kirjoittamalla sähköpostisi!