Matchersille verkkosivujen suunnittelua, myyntilähtöistä kasvumarkkinointia ja kokonaisvaltaista tukea
Matchers on Espanjan Fuengirolassa toimiva yritys, joka auttaa asiakkaitaan lisäämään myyntiään B2B-buukkauspalvelulla. Tammikuussa viisi vuotta täyttävän Matchersin asiantuntijat etsivät asiakkailleen juuri oikeiden kohderyhmien liidit ja varaavat myös tapaamiset heidän kanssaan, jotta asiakkaille itselleen jäisi enemmän aikaa keskittyä omaan osaamiseensa.
Mathcersin toimitusjohtaja Suvi Espinoza kertoo, että yhteistyö Innovators’ Clubin kanssa alkoi puoliksi sattuman kautta.
”Siitä on jo pari kolme vuotta aikaa, kun törmäsin Innovators’ Clubiin ensimmäisen kerran. Olin etsimässä yritykseemme uutta työntekijää, ja ottaessani erääseen henkilöön yhteyttä kävi ilmi, että Innovators’ Club oli suunnitellut heidän yrityksensä verkkosivut ja huolehti myös somemarkkinoinnista. Sain Eemilin numeron siis suositusten kautta, ja siitä taipaleemme alkoi”, Espinoza kertoo.
Matchersin ja Innovators’ Clubin yhteistyö alkoikin juuri sopivaan aikaan.
”Somemarkkinointiamme hoiti tuohon aikaan eräs toinen liikekumppani, ja olimme kokeilleet useampia jo sitä ennen – emme olleet kumppaneihimme kuitenkaan täysin tyytyväisiä, sillä tulokset vaihtelivat ja hintalappu oli lopulta aika korkea. Halusin myös uudistaa tuohon aikaan nettisivumme ja lähteä muutenkin tekemään verkkopuolta aiempaa systemaattisemmin.
Innovators’ Club tarjosi meille pakettia, johon kuului sekä verkkosivujen suunnittelu ja toteutus että myyntilähtöinen kasvumarkkinointi. Paketti oli meille sopivan hintainen ja osui tarpeisiimme erinomaisesti. Verkkosivut ja sosiaalinen media ovat siis olleet yhteistyömme keskiössä, ja niiden lisäksi Innovators’ Club tekee meille myös Google-markkinointia sekä hakukoneoptimoinnin että Google Adsin puolilta”, Espinoza kertoo.
Espinozan mukaan yhteydenpito on yritysten välisessä suhteessa vaivatonta, ja apua on saanut tarvittaessa työaikojen ulkopuolellakin, vaikkei se olekaan mikään edellytys.
”Jos meille on tullut jonkinlaista akuuttia ongelmaa vaikkapa ilta-aikaan, se ei ole ollut Eemilille ongelma – olemme saaneet vastauksia nopealla aikataululla jopa myöhään illalla. Yhteydenpito on siis toiminut Innovators’ Clubin päästä todella aktiivisesti ja sujuvasti.
Totta kai markkinoinnin maailmaan kuuluu myös kaikenlaiset kommellukset matkan varrella, mutta pulmiin on kyetty reagoimaan nopeasti – onkin mielestäni tärkeää, että esimerkiksi äkillisiin yhteydenotto-ongelmiin tai verkkosivujen bugeihin puututaan heti eikä viikon päästä. Innovators’ Clubilla ei olla säikähdetty vaan katsottu lähes välittömästi, mitä on tehtävissä”, Espinoza kehuu.
”Lisäksi jokapäiväisessä yrityksen pyörittämisessä on auttanut yllättävän paljon se, että kaikkien keskustelujen ei välttämättä tarvitse keskittyä vain ja ainoastaan työn ympärille, vaan Eemilin kanssa voi jutella vaikkapa yleisesti kuulumisista ja muista työn ulkopuolisista asioista. Eri tilanteiden kuunteleminen ja ymmärtäminen lisää tuen tunnetta sekä auttaa asiakassuhteen ylläpitämisessä. Yhteistyö ei siis ole hikipinkoilua kravatit kaulassa vaan rentoa ja lämminhenkistä.”
Espinoza toteaa myös, että Innovators’ Clubin toiminnasta välittyy ammattitaidon ohella myös aito halu tarjota kokonaisvaltaista apua.
”Innovators’ Clubilla näyttäytyy meille mielestäni myös rehellinen into markkinoinnin ja myynnin kehittämiseen sekä tulosten saavuttamiseen. Tämä on vähän sellainen laji, että työssä täytyy olla alakohtaista innokkuutta ja tahtotilaa tekemiseen, jotta toiminta pysyy johdonmukaisena ja myös tuloksia saadaan irti. Ei siitä muuten tule mitään.
Innovators’ Clubin toiminnasta välittyy siis omasta työstä pitäminen ja kaikkensa antaminen asiakkaan onnistumisen eteen. Esimerkiksi verkkosivujenkin suunnittelussa ja toteutuksessa huomasimme, että niitä ei tehty vain sinnepäin hutaisemalla ja ’hoidetaan tämä alta pois’ -asenteella, vaan prosessissa oli selkeästi ajatus ja fiilis mukana.”
Espinozan mielestä yrityksen on tärkeää tunnistaa omat vahvuutensa ja kyetä tarjoamaan apua myös niiden ulkopuolelta.
”Sitä arvostan myös, että Innovators’ Club ei välttämättä myy meille sellaisia palveluita, jotka eivät kuulu täysin sen omaan osaamisalueeseen. Jos olemme kysyneet jonkin spesifin ja markkinointipakettiin kuulumattoman osa-alueen hallinnasta, Eemil on sanonut suoraan, että se ei välttämättä ole aivan Innovators’ Clubin ydinosaamista. Sen jälkeen hän on vieläpä suositellut jotain toista ammattilaista omasta verkostostaan. Tämäkin kertoo mielestäni asiakkaan arvostamisesta – ettei lähdetä automaattisesti tuputtamaan kaikkia tarvittavia palveluja.”
”Olemme olleet todella tyytyväisiä Innovators’ Clubin meille tarjoamiin palveluihin, ja yhteistyö jatkuu todellakin myös tulevaisuudessa. Markkinointi on mielestäni sellainen liiketoiminnan osa-alue, että juuri omiin tarpeisiin soveltuvaa markkinointipalvelua on vaikea ostaa ja hyviä tekijöitä haastava löytää.
Olemme saaneet hiottua kuviomme heidän kanssaan oikein selkeiksi, ja myös tuloksia näkyy. Myös tulevaisuuden varalle on jo mietitty uusia suunnitelmia. Voimme suositella heitä mielellämme myös muille digimarkkinointiosaamista kaipaaville.”
Oikeassa klubissa oikeat ovet avautuvat. Olemme B2B-yrityksien markkinointitoimisto ja markkinointitiimi.
Jätä yhteydenottopyyntö kirjoittamalla sähköpostisi!