Kotisivut & verkkokaupat

Kotisivusi on yrityksesi tärkein markkinointikanava

Kotisivut & verkkokaupat

Kotisivusi on yrityksesi tärkein markkinointikanava!

Kotisivut ovat vuonna 2019 yrityksen tärkein myyjä

Toistan: kotisivu on yrityksen tärkein markkinointikanava. Kotisivun tehtävä on nykyään joko myydä tuote tai palvelu suoraan tai sitten saada asiakas ottamaan yritykseen yhteyttä.

Kun kotisivu tehdään kunnolla, toimii kotisivu myyjänä tai myyntiassistenttina ympäri vuorokauden.

Kotisivut ovat vuonna 2019 yrityksen tärkein myyjä

Toistan: kotisivu on yrityksen tärkein markkinointikanava. Kotisivun tehtävä on nykyään joko myydä tuote tai palvelu suoraan tai sitten saada asiakas ottamaan yritykseen yhteyttä.

Kun kotisivu tehdään kunnolla, toimii kotisivu myyjänä tai myyntiassistenttina ympäri vuorokauden.

“Kotisivun tärkeyttä ei voi enää ylikorostaa, koska kaikki tiet markkinoinnissa johtavat yrityksen kotisivulle.”

“Kotisivun tärkeyttä ei voi enää ylikorostaa, koska kaikki tiet markkinoinnissa johtavat yrityksen kotisivulle.”

Mitä pitää ottaa huomioon kotisivun hankinnassa?

  1. Älä osta kotisivua, jota et voi muokata. Esimerkiksi meidän tekemät kotisivut ovat sellaisia, joita osaat käyttää, jos osaat käyttää myös Wordiä.
  2. Älä osta kotisivua, johon joudut sitoutumaan esimerkiksi vuosisopimuksen muodossa! Välillä näemme, että yrityksillä on vuosisopimuksia, jopa useamman vuoden sopimuksia, joiden takia he eivät voi esimerkiksi ostaa uutta kotisivua, vaikka kotisivu ei toimi kunnolla Googlen haluamalla tavalla.
  3. Pidä huoli, että tuleva kotisivusi on responsiivinen eli kotisivu toimii nykyaikaisella tavalla kaikilla laitteilla!
  4. Voit jatkokehittää kotisivuasi haluamallasi tavalla. Kotisivupohjien ongelma on, että vaikka niitä onkin helppo käyttää, loppuu niistä paukut kesken todella nopeasti. Tämä tarkoittaa pahimmillaan sitä, että kun yrityksesi liiketoiminta kasvaa, pitää sinun tehdä uusi kotisivu, jotta kotisivusi pysyy liiketoimintasi mukana.

 

Mitä pitää ottaa huomioon kotisivun hankinnassa?

  1. Älä osta kotisivua, jota et voi muokata. Esimerkiksi meidän tekemät kotisivut ovat sellaisia, että jos osaat käyttää Wordiä, osaat käyttää myös tekemiämme kotisivuja.
  2. Älä osta kotisivua, johon joudut sitoutumaan esimerkiksi vuosisopimuksen muodossa! Välillä näemme, että yrityksillä on vuosisopimuksia, jopa useamman vuoden sopimuksia, joiden takia he eivät voi esimerkiksi ostaa uutta kotisivua, vaikka kotisivu ei toimi kunnolla Googlen haluamalla tavalla.
  3. Pidä huoli, että tuleva kotisivusi on responsiivinen eli kotisivu toimii nykyaikaisella tavalla kaikilla laitteilla!
  4. Voit jatkokehittää kotisivuasi haluamallasi tavalla. Kotisivupohjien ongelma on, että vaikka niitä onkin helppo käyttää, loppuu niistä paukut kesken todella nopeasti. Tämä tarkoittaa pahimmillaan sitä, että kun yrityksesi liiketoiminta kasvaa, pitää sinun tehdä uusi kotisivu, jotta kotisivusi pysyy liiketoimintasi mukana.

 

Miksi kotisivu on niin tärkeä?

Kotisivun avulla rakennat luottamusta asiakkaaseesi, jos kotisivu on tehty hyvin. Monesti kotisivuille saadaan hyvin vierailijoita, mutta jostain syystä vierailijoista ei saada maksavia asiakkaita. Yleensä ongelmat liittyvät siihen, ettei yritys näytä kotisivulla kovin luotettavalta. Toinen syy on se, ettei asiakasta pyydetä ottamaan yhteyttä tarpeeksi usein – tähän ongelmaan on olemassa hyvin yksinkertainen ratkaisu.

Kun kotisivu on tehty hyvin, myös ilmainen näkyvyys Googlessa kasvaa. Google arvioi kotisivua muun muassa teknisten ja sisällöllisten seikkojen perusteella ja sen takia kotisivun tulee olla hyvin tehty sekä teknillisesti että sisällöllisesti.

Miksi kotisivu on niin tärkeä?

Kotisivun avulla rakennat luottamusta asiakkaaseesi, jos kotisivu on tehty hyvin. Monesti kotisivuille saadaan hyvin vierailijoita, mutta jostain syystä vierailijoista ei saada maksavia asiakkaita. Yleensä ongelmat liittyvät siihen, ettei yritys näytä kotisivulla kovin luotettavalta. Toinen syy on se, ettei asiakasta pyydetä ottamaan yhteyttä tarpeeksi usein – tähän ongelmaan on olemassa hyvin yksinkertainen ratkaisu.

Kun kotisivu on tehty hyvin, myös ilmainen näkyvyys Googlessa kasvaa. Google arvioi kotisivua muun muassa teknisten ja sisällöllisten seikkojen perusteella ja sen takia kotisivun tulee olla hyvin tehty sekä teknillisesti että sisällöllisesti.

Jotta voit myydä enemmän, pitää sinun näkyä potentiaalisesten asiakkaittesi ympärillä.

Suomalaisten yritysten perisynti on aggressiivis-passiivinen odottaminen – odotetaan, että asiakas tulee itse ostamaan ilman, että yrityksen tarvitsisi tehdä asialle mitään. Vaikka yrityksen tuote olisi kuinka hyvä tahansa, ei hyväkään tuote myy itse itseään. Yrityksen on pakko näkyä, jotta tuotetta saadaan myydyksi.

Lopeta odottaminen ja myy enemmän!

Psst. kartoitus ei sido sinua mihinkään, mutta sen avulla saat varmasti arvokasta tietoa siitä, miten voit entisestään kehittää markkinointiasi ja myyntiäsi.

Kartoitus voidaan tehdä joko perinteisen tapaamisen kautta tai sitten etäpalaverina.

Jotta voit myydä enemmän, pitää sinun näkyä potentiaalisesten asiakkaittesi ympärillä.

Suomalaisten yritysten perisynti on aggressiivis-passiivinen odottaminen – odotetaan, että asiakas tulee itse ostamaan ilman, että yrityksen tarvitsisi tehdä asialle mitään. Vaikka yrityksen tuote olisi kuinka hyvä tahansa, ei hyväkään tuote myy itse itseään. Yrityksen on pakko näkyä, jotta tuotetta saadaan myydyksi.

Lopeta odottaminen ja myy enemmän!

Psst. kartoitus ei sido sinua mihinkään, mutta sen avulla saat varmasti arvokasta tietoa siitä, miten voit entisestään kehittää markkinointiasi ja myyntiäsi.

Kartoitus voidaan tehdä joko perinteisen tapaamisen kautta tai sitten etäpalaverina.