Konsultin näkemyksellä on väliä
KOSKA SIITÄ MYÖS MAKSETAAN
Tässä on yksi isoimmista näkemyksistämme: on tärkeää ymmärtää, että B2B-myynti ei ole enää hiljaista salapoliisityötä, jossa yksinäinen B2B-myyjä pystyy vain kävelemään asiakkaan luo ja asiakas ostaa, koska "se tuote on vaan niin älyttömän hyvä". Ei.
Ei riitä, että sinä ja tuotteesi olette parhaita. Yrityksesi pitää myös näyttää parhaimmalta niin selkeästi, että kohderyhmässäsi kaikki tajuavat sen.
Ellei yrityksesi näytä parhaimmalta, joku kilpailijoistasi näyttää - ja se ei ole hyvä.
MIELIPITEITÄ
Myynti ja markkinointi eivät saa olla tuurilla seilaavia merilaivoja. Niiden pitää olla systemaattisesti rakennettuja koneistoja, jotka toimii ihmisen empaattisella kyvykkyydellä.
Tämän hetken suurimmat myynnin ja markkinoinnin ongelmat ovat seuraavat:
- kohderyhmiä ei ole valittu, jolloin myydään huonosti kaikille
- myyntiä ja markkinointia tehdään lyhytjänteisesti panikoiden
- ei uskalleta olla näkyviä ja kantaaottavia, joilloin ei olla kiinnostavia
- markkinointi ja myynti oletetaan olevan lähes samoja asioita
- prosessit eivät toimi, ei myynnissä, ei markkinoinnissa
- väärät ihmiset väärissä paikoissa
- tuotteistus ei ole toimiva
MITÄ KONSULTOINTI MAKSAA
Konsultointi räätälöidään aina lähtötilanteen ja asiakkaan toiveiden mukaan.
Tavoite yhteistyölle on, että asiakas pystyy itsenäisesti jatkamaan päivittäistä työtään markkinoinnin ja myynnin parissa konsultoinnin jälkeen. Konsultointi voidaan tehdä projektina tai tunti tunnilta tarpeiden mukaan.

Konsultoinnin perushinta on 200€/h + alv24. Tietyissä projekteissa sovitaan pakettihinta.

Projektista riippuen voit hakea ELY-keskukselta tai Business Finlandilta tukea konsultointiin.