Hakukoneoptimointi

Näy tärkeimmillä hakusanoillasi Googlen etusivulla!

Hakukoneoptimointi

Näy tärkeimmillä hakusanoillasi Googlen etusivulla!

Miksi näkyminen Googlessa kannattaa?

Kun nykypäivänä ihminen etsii tietoa ja vastauksia kysymyksiinsä, ihminen etsii tietoa kahdesta paikasta: tuttaviltaan tai useimmiten Googlesta.

Esimerkki. Ajatellaan, että sinulla on parturi-kampaamo Oulussa. Olet erikoistunut tekemään juhlakampauksia ja haluasit saada uusia asiakkaita mahdollisimman kustannustehokkaasti. Huomaatkin nopeasti, että sinua ei löydy Googlesta, vaikka Googlen hakukenttään kirjoittaisikin: “juhlakampaukset oulu”.

Kun kirjoitit tuon hakusanaparin Googleen, tuli ensimmäisellä hakutulossivulla vastaan kilpailijasi – ei hyvä. Oman firmasi hakutuloksen löysit vasta kolmannelta sivulta. Voit jo nopeasti päätellä, että jos sinä tulet vasta kolmannella hakutulossivulla vastaan – eli olet hakutuloksissa vasta 30. sijalla – eivät ihmiset sinua löydä Googlesta. Menetät lähestulkoon kaikki potentiaaliset asiakkaat kilpailijoillesi.

Jos näyt Googlen hakutuloksissa ensimmäisten hakutulosten joukossa, voit olla varma, että saat uusia asiakkaita, jos kotisivusi antaa sinusta luotettavan kuvan. Näin yksinkertaista se oikeasti on.

Hakukoneoptimoinnin kautta saat ILMAISTA näkyvyyttä, jonka avulla saat uusia asiakkaita. Tämän takia Googlessa kannattaa näkyä ensimmäisten hakutuloksien joukossa.

Miksi näkyminen Googlessa kannattaa?

Kun nykypäivänä ihminen etsii tietoa ja vastauksia kysymyksiinsä, ihminen etsii tietoa kahdesta paikasta: tuttaviltaan tai useimmiten Googlesta.

Esimerkki. Ajatellaan, että sinulla on parturi-kampaamo Oulussa. Olet erikoistunut tekemään juhlakampauksia ja haluasit saada uusia asiakkaita mahdollisimman kustannustehokkaasti. Huomaatkin nopeasti, että sinua ei löydy Googlesta, vaikka Googlen hakukenttään kirjoittaisikin: “juhlakampaukset oulu”.

Kun kirjoitit tuon hakusanaparin Googleen, tuli ensimmäisellä hakutulossivulla vastaan kilpailijasi – ei hyvä. Oman firmasi hakutuloksen löysit vasta kolmannelta sivulta. Voit jo nopeasti päätellä, että jos sinä tulet vasta kolmannella hakutulossivulla vastaan – eli olet hakutuloksissa vasta 30. sijalla – eivät ihmiset sinua löydä Googlesta. Menetät lähestulkoon kaikki potentiaaliset asiakkaat kilpailijoillesi.

Jos näyt Googlen hakutuloksissa ensimmäisten hakutulosten joukossa, voit olla varma, että saat uusia asiakkaita, jos kotisivusi antaa sinusta luotettavan kuvan. Näin yksinkertaista se oikeasti on.

Hakukoneoptimoinnin kautta saat ILMAISTA näkyvyyttä, jonka avulla saat uusia asiakkaita. Tämän takia Googlessa kannattaa näkyä ensimmäisten hakutuloksien joukossa.

“Jos et näy Googlen hakutuloksissa ensimmäisellä sivulla – olet kuollut”

“Jos et näy Googlen hakutuloksissa ensimmäisellä sivulla – olet kuollut”

Sopiiko hakukoneoptimointi sinulle?

Google-näkyvyys sopii kaikille yrityksille. Ellei sinulla ole erittäin vahvaa myyntiorganisaatiota, joka tekee kylmäsoittelua potentiaalisille asiakkaillesi, on Google pääsääntöisesti erittäin tärkeä kanava uusien asiakkaiden hankintaan.

Sopiiko hakukoneoptimointi sinulle?

Google-näkyvyys sopii kaikille yrityksille. Ellei sinulla ole erittäin vahvaa myyntiorganisaatiota, joka tekee kylmäsoittelua potentiaalisille asiakkaillesi, on Google pääsääntöisesti erittäin tärkeä kanava uusien asiakkaiden hankintaan.

Jotta voit myydä enemmän, pitää sinun näkyä potentiaalisesten asiakkaittesi ympärillä.

Suomalaisten yritysten perisynti on aggressiivis-passiivinen odottaminen – odotetaan, että asiakas tulee itse ostamaan ilman, että yrityksen tarvitsisi tehdä asialle mitään. Vaikka yrityksen tuote olisi kuinka hyvä tahansa, ei hyväkään tuote myy itse itseään. Yrityksen on pakko näkyä, jotta tuotetta saadaan myydyksi.

Lopeta odottaminen ja myy enemmän!

Psst. kartoitus ei sido sinua mihinkään, mutta sen avulla saat varmasti arvokasta tietoa siitä, miten voit entisestään kehittää markkinointiasi ja myyntiäsi.

Kartoitus voidaan tehdä joko perinteisen tapaamisen kautta tai sitten etäpalaverina.

Jotta voit myydä enemmän, pitää sinun näkyä potentiaalisesten asiakkaittesi ympärillä.

Suomalaisten yritysten perisynti on aggressiivis-passiivinen odottaminen – odotetaan, että asiakas tulee itse ostamaan ilman, että yrityksen tarvitsisi tehdä asialle mitään. Vaikka yrityksen tuote olisi kuinka hyvä tahansa, ei hyväkään tuote myy itse itseään. Yrityksen on pakko näkyä, jotta tuotetta saadaan myydyksi.

Lopeta odottaminen ja myy enemmän!

Psst. kartoitus ei sido sinua mihinkään, mutta sen avulla saat varmasti arvokasta tietoa siitä, miten voit entisestään kehittää markkinointiasi ja myyntiäsi.

Kartoitus voidaan tehdä joko perinteisen tapaamisen kautta tai sitten etäpalaverina.