B2B-yritysten markkinointikumppani

ÄLÄ ANNA 
HUONON MARKKINOINNIN 
HIDASTAA

Tehtävämme on tehdä yrityksestäsi suosittu. Jotta yrityksesi voi olla suosittu, sen pitäisi olla ensin kiinnostava. Teemme markkinointia, joka kiinnostaa, koukuttaa ja auttaa asiakkaitasi.

Kun olet suosittu, silloin myynti toimii.
PS. me teemme töitä ilman määräaikaisia sopimuksia..
Meihin luottavat mm.

PERINTEINEN MARKKINOINTI JA LIIDIGENEROINTI EIVÄT VAIN TOIMI

Tee asioita, jotka toimivat.
Unohda Google Analytics. Unohda liidien jahtaaminen ja konversioiden kanssa painiminen. Unohda se markkinointi, jota viimeiset 10 vuotta on tehty.

79% liideistä ei koskaan osta sinulta mitään. (*lähde: ZoomInfo)

Perinteinen markkinointi ja liidigenerointi eivät toimi, koska niissä keskitytään saamaan liidejä mahdollisimman paljon. Ongelmaa ei olisi, jos liidit olisivat hyviä - mutta todellisuus on valitettavasti jotain muuta. 

Liidi ei ole tae myynnistä, ja tämä on markkinoinnin ongelma. Jos yrityksen mittarina on liidimäärä, se ohjaa koko markkinointia väärään suuntaan, kun liidit ovat pääsääntöisesti huonoja.

Tämä asia pitää korjata. Nyt.

LET'S MAKE MARKETING GREAT (AGAIN..?)

Tehdään markkinointia, joka kiinnostaa.
"Kiinnostava" on päivän sana ja se on myös on tehokkaan markkinoinnin ydin. Jos markkinointi ei herätä kohderyhmääsi, ei markkinointi voi mitenkään toimia. Jos et olisi kiinnostunut, et olisi lukenut näinkään pitkälle - vai mitä?

Kaikki lähtee asiakkaan ymmärtämisestä. Kun ymmärrät, mikä asiakastasi kiinnostaa, on sinulla on mahdollisuus tehdä markkinointia tehokkaasti. Jos et tiedä mitä asiakkaasi sinulta haluavat, on markkinointi arvailua. Ja lopputuloksen jo tiedätkin.

Tässä on äärimmäisen tärkeä fakta sisäistää: Asiakkaan kulkemassa B2B-ostopolussa myyjien rooli on vain 17 prosenttia - yksi myyjä saa aikaa vain 5-6 prosenttia. Loput 83 prosenttia tulee tiedonhausta (45%), sisäisistä palavereista päättäjäkunnan kanssa ja muista töistä (38%). (*lähde Gartner)

Checklist:
- Ymmärrä kohderyhmääsi ja sen päättäjiä
- Luo heille sisältöä, joka kiinnostaa ja herättää
- Ymmärrä heidän ostopolkuaan ja helpota sitä
- Älä ikinä tyrkytä!
- Mittaa oikeita asioita myynnin kannalta
- Palvele ripeästi, kun asiakas on valmis 
Tehtäväsi on nyt luoda kysyntää. Pelkästään edellä mainittua listaa toteuttamalla pääset pitkälle. Ja lisää voit lukea alla olevasta napista.
LUE LISÄÄ
  • ”Saimme kolmen kuukauden Facebook- ja Instagram-markkinoinnilla rahat takaisin 17,2-kertaisesti. Kampanjoiden aikana saimme rahat takaisin parhaimmillaan 32,78-kertaisesti mainosbudjettiimme nähden. Olemme olleet IC:n asiakkaita jo useamman vuoden ajan.”
    HANNU LAUKKANEN, MARKKINOINTIPÄÄLLIKKÖ, KURESTORE
  • "Uudistettu verkkosivustomme paransi kommunikaatiota asiakkaiden kanssa. Yhteydenottojen määrä on kasvanut ja pystymme palvelemaan paremmin niin nykyisiä ja uusiakin asiakkaitamme. Olemme erittäin tyytyväisiä!"
    JYRKI PASANEN, CEO, PODCASTORY

OLE SUOSITTU

Se vain helpottaa bisnestäsi.
Jos halutaan yksinkertaistaa tehokkaan markkinoinnin kaava, tee yrityksestäsi suosittu

Kun kohderyhmäsi pitää yritystäsi parhaimpana ratkaisuntarjoajana, olet todella lähellä voittaa asiakkuuden ennen kuin koko tarjouskilpailua on edes aloitettu. Tähän jokaisen kasvuhakuisen yrityksen pitäisi pyrkiä.
Jos onnistut olemaan relevantti, kiinnostava ja todella äärimmäisen asiakaslähtöinen, olet pelin voittaja.
LUE LISÄÄ

Blogi markkinoinnista ja myynnistä

Blogistamme löydät tietoa ja mielipiteitä markkinoinnin eri osa-alueista. Nappaa blogistamme vinkit tehokkaampaan markkinointiin, mainontaan ja myyntiin!

MARKKINOINTI EI SAA OLLA HIDASTE

B2B-myynti kasvuun fiksulla markkinoinnilla.
Kun mietit, että mikä markkinoinnin tarkoitus on, niin markkinoinnin lopullinen tehtävä on tuottaa yritykselle kauppaa. Matkalle mahtuu myös välietappeja, jotka yrityksen tulee selvittää, jotta kaupanteko on mahdollista.

Riittävä näkyvyys ja tunnettavuus ovat ensimmäiset asiat, jotka yrityksen pitää tavalla tai toisella ratkaista. Yrityksen ei tarvitse näkyä valtamediassa tai käyttää näkyvyyteen julmettomasti rahaa, vaan riittää, että oma kohderyhmä on yrityksestäsi mahdollisimman tietoinen ja kohderyhmälle suunnataan viestintää jollakin tavalla - tapoja on miljoonia.

Toinen merkittävä välietappi on uskottavuuden ja luottamuksen rakentaminen. Jos potentiaalinen asiakas saapuu verkkosivustolle, joka ei ensinnäkään näytä nykyaikaiselta eikä muutenkaan viesti ammattimaisuudesta, voiko asiakas saada yrityksestä hyvää ensivaikutelmaa saatika luottamussuhdetta yritykseen? Ei varmasti. Kun otetaan huomioon, että alalla kuin alalla on kilpailu kiristynyt, ei potentiaalinen asiakas anna armoa yritykselle, joka ei pysty olemaan uskottava ja luotettava.

Kun edellä mainitut kohdat on ratkaistu fiksuilla tavoilla, pitää yrityksen miettiä myös, miten erottaudutaan selkeästi kilpailijoista. Jos brändi-ilme ja arvolupaus ovat jo kunnossa, tulee yrityksen näyttää osaaminen mahdollisimman selkeästi eri tavoilla. Yksi tapa näyttää osaaminen on referenssit ja toinen tapa on tehdä asiantuntija-artikkeleita. Näiden avulla pystytään todistamaan, että yrityksesi on todellinen ammattilainen. 

Ja nyt tämä kokonaisuus pitäisi saada toimimaan mahdollisimman järkevästi ja jopa automatisoidusti, koska aika on rahaa ja kaikki me haluamme käyttää aikamme mahdollisimman tehokkaasti.
Me autamme sinua muodostamaan markkinoinnistasi kokonaisuuden, joka ei hidasta sinua vaan buustaa yrityksesi myynnin seuraavalle tasolle.
LUE LISÄÄ
Digitoimisto Innovators’ Club 

Y-tunnus: 2808050-8
Tietosuojaseloste 

© Digitoimisto Innovators’ Club 2021
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram